vilken passar dig eller mig ?

jaa  det gller att hitta den rätta dieten för att lyckas.. jag har tänkt på det många gånger och jag vet ej hur jag ska lyckas men tanken är god från första stund hihi :D
DEt bästa hade ju varit om man gick ner en hel del och sen gick man typ ej upp det gick, men så är det väl inte, eller jaaa. man kanske ska vara hård först för att lyckas och sedan ta tillbaka lite gott hmmjag vet ej..

hemma har man hört talas om mycket viktväktarna med även GI och jaa vi köpte en bok om GI, tyvärr kom vi ej så långt haha men ändå. det var annorlunda.. nu när vi kom till Carina och Thomas var det just VIKT VÄKTARNA som gällde hheehee.. och det e bra till en vissdel haha :P fördelen som carina säger är att med viktväktarna får du tex äta potatis. och det gillar hon..haha det känns ju bra för min del med..

sen hemma i sverige har vi det så mycket bättre eller ja hur man nu ser på det, VIKT VÄKTARNA har kommit långt med produkter till just points, så man vet vad man stoppar i sig..

MEn så slog jag upp nr av AMELIA och ojjj VIPPPPPS var där en ny bra diet.. dieten kallas ISODIETEN, i tidningen kundeman läsa tips och råd om vad som var bra och inte, haha potatis var förvisso med på okej sidan på äben detta, det stod att detta var bra för man slapp räkna poäng osv osv. hehe sen fick man TIPS på lite recept och såå.. hmm iaf jag gick in på internet och kolla..  på CDON. com
: Isodieten : GÅ NER ETT KILO I VECKAN...
shit vad den låter bra haha!

frågan är om den funkar..tåls att TÄNKA på lite hehe kanske är något man ska testa när mankommer hem, för här i detta hur är det VIKTVÄKTARNA som gäller...

// Sara

 såhär ser bokens ut.. (tagen på cdon.com)

Kommentarer
Postat av: Kimzan

Jag håller med faster! Viktväktarna är det som gäller! Av en mängd anledningar! alla de där andra dieterna fungerar, men det innebär också att du måste utesluta en massa livsmedel från ditt liv. Och jag tror inte att det håller. Viktväktarna lär dig livsmedelskunskap. Dvs, du får äta vad du vill, men i rätt mängd. =)

Och det är bra! Du får äta choklad, potatis, pasta, godis, glass och chips om du vill det. Men istället för en halv lite glass äter man kanske 2 dl och tar färska bär till ;) Och istället för 200 gram mjölkchoklad så njuter man av en påsa vv-toffee (som reisen). Man lär sig att njuta av rätt saker. Och när man väl har lärt sig att räkna points så är det rätt lätt att välja bort onyttigheter och välja lättare val, för man vill liksom inte offra 26 point för en pizza när man vet att man kan äta MASSA annat för de pointens. hihi



Men lycka till! Jag tror iaf att vv och motion är det enda som gör att man lyckas på långsikt! För man slutar aldrig med vv. För man bantar inte med vv man lär sig att äta rätt!

Puss o kram

2009-01-23 @ 09:47:02
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0