Grottrundan ;)

som jag själv kom på då igår kväll var ju att jag ej bloggat på hela dagen, men nu kommer ett inlägg...

standa först när vi passera en by, titta på en kyrka typ..hehe och lite på olika hus. rosa,lilla hus hhahaha..

igår vid 11 tiden bar det av upp emot bergen, andra stoppet var vi ett musseum som carina ville på , haha var sådär intressant ;) hihi men där var en MUMMIEN ;) och så fick man se hur de gjprde för, när folk bodde i grottor i bergen,, en mummi uppstod när någon i familjen dött... man linda in den osv..hah i 12 varv med skinn om jag e minns fel haha ;)
 sen körde vi upp mot första grott byn... vi titta runder, och såå, visste det var ju mycket moderniserat! men ändå, de bodde i ett berg i en grott ;D haha vi kom in i EN GROTTA och fick titta, SHIT VAD  det LUKTA!!! sen nere vid vägen fanns det en restaurang i berget, tog vi oss en dricka paus ;) haha. ute vid var ett litet rum med massa bänkar ich en STOR grill som de grilla mat i.. massa människor var där...

bli färden fortsatte mer uppåt mot bergen, och vi titta lite på mandelblommningen, dock hade den ej kommit igång på alla ställen men jaaa, där var en del hihi :P

tillslut kom vi upp på ett nytt ställe, en resturang som var i berget, vi gick in och titta men de flesta bodren var bokade så vi tog et bord utomhus, sen åt vi lite små saker, musslor, fisk , kött. potatis i MOJO :D mums.. massa bröd med aioli och lite ost, hehe sen gick  vi runda runt bergen, där man ej fick gå egentligen för de höllpå att bygga typ grottstuk fast mer modernt, men vi gickoch titta, fick se UPP VART man trampa.. haha jag hitta ett LIME TRÄD, tog medmig några lime.. för enligt carina finns inte lime i affären det e svårt att få tag på. men jag fixa några hihi :D

sen körde vi neråt hemmåt..

KOMMER mer sen... får väl göra något vettigt nu.. ;) idag... lägger in bilder sen..

ska upp och kolla taket nu!
// Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Ah, men vad kul! Är där varmt nere nu?

Alltså jag hade verkligen jättetufft med Matte B. Det var hur svårt som helst. Men jag är inte alls bra på matte heller, och min lärare var totalt värdelös så jag lyckades få godkänt i det. Men enbart pga av att jag själv pluggade det. Jag hade inte hjälp från någon annan liksom. Det var kämpigt. Jo, det är ju kul att plugga... men det kan också vara att man lägger det åt sidan om man bara gör det för att det är skoj. Det är ju jättesvårt att komma på vad man vill. Det är i alla fall inget man ska stressa sig till. Ut och resa lockar, men att få en bra utbildning lockar nog lite mer. Jag satsar på att resa massor efter det att jag fått en fin utbildning och ett jobb jag är nöjd med. Så tänker jag. Har ju hela livet framför oss :)

2009-01-19 @ 16:34:54
URL: http://gronlund.blogg.se/
Postat av: rebecka

Det skulle vara, Jocke, Erwin och Anton, så jag var i kallis , erwin i varma och anton lite här och där och preppade lite. Nix inte hört något än. är säkert kvar när ni kommer hem, har sökt några lägenheter i borås nu, med inflyttningsdatum 090501 . hoppas ni har det bra hjärtat! PUSS (L)

2009-01-19 @ 17:07:13
URL: http://rebeckajoensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0